Sunday 20 December 2015

সপোন : এক বিষ্ময়কৰ অৱচেতন অনুভূতি



যোৱাকালিৰ কথাবোৰ আজিৰ বাবে এটি স্মৃতি মাথোন আৰু অহাকালিৰ কথাবোৰ আজিৰ বাবে এটি সপোন। সপোন সঁচাকৈয়ে এক আচৰিত অনুভৱ। মানুহে নিজৰ সম্পূৰ্ণ জীৱনকালৰ প্ৰায় 33% সময় নিদ্ৰাৰ মাজেৰে পাৰ কৰে আৰু এই নিদ্ৰামগ্ন সময়চোৱাত মানুহৰ অৱচেতন মনত ভূমুকি মাৰি যায়হি কল্পনাশ্ৰয়ী সপোন বোৰে। সপোনক লৈ ৰহস্যৰ শেষ নাই। পৃথিৱীত এনে এজন মানুহ পোৱা নেযাব- যিজনে সপোন দেখা নাই। আচৰিত যেন লাগিলেও এইটো সত্য যে অন্ধ ব্যক্তিয়েও সপোনৰ সোৱাদ লয়, অৱশ্যে তেখেতসকলৰ সপোনত থাকে কেবল শব্দৰ সমাহাৰ। জন্মৰ পিছত মানব শিশুৱে প্ৰায় তিনি বছৰ বয়সৰ পৰাই সপোনৰ লগত পৰিচিত হয়। বিজ্ঞানীসকলৰ মতে শিশু সকলে নিদ্ৰামগ্ন অৱস্থাত আটাইতকৈ বেছি সপোন দেখে। বয়স বাঢ়ি কৈশোৰ অৱস্থা পোৱালৈ সপোনৰ সংখ্যা কমি আহে। যুৱকালৰ পৰা প্ৰৌঢ় অৱস্থালৈ বয়স বাঢ়ি অহাৰ লগতে সপোনৰ পৰিমাণো কমি আহে। গৱেষক সকলৰ মতে নবৈ বছৰ বয়সৰ পিছত মানুহে সপোন প্ৰায় নেদেখেই আৰু এনে বয়সৰ লোকে বহুদিন সপোন নেদেখাকৈ পৃথিৱীৰ পৰা মেলানি মাগে। সচৰাচৰ ক্লান্ত এজন লোকে নিদ্ৰাৰ প্ৰথম দুঘণ্টাত সপোন নেদেখে। এই সপোন নেদেখা নিদ্ৰাৰ সময়চোৱাক Nonrapid Eye Movement Period বোলে। ইয়াৰ পিছৰ পৰ্যায়ত, যেতিয়া নিদ্ৰামগ্ন অৱস্থাত দেহৰ ক্লান্তি আঁতৰে, তেতিয়াই মানুহে সপোন দেখা আৰম্ভ কৰে আৰু এই সময়চোৱাক Rapid Eye Movement Period বা REM বোলে। এজন মানুহৰ নিদ্ৰাকালৰ প্ৰতি 90 মিনিটৰ একোটা পৰ্যায়ত প্ৰায় 10 মিনিটৰ একোটা REM Period থাকে। অৰ্থাৎ যিজন মানুহে নিতৌ ছঘণ্টা সময় শোৱে, তেওঁ নিদ্ৰাকালত চাৰিটা REM Period পায় আৰু সেয়েহে মানুহজনে নিদ্ৰামগ্ন অৱস্থাত অতি কমেও চাৰিটা সপোন দেখাৰ সম্ভাৱনা থাকে। পিছে দুখৰ কথাটো হ'ল এয়ে যে সাৰ পোৱালৈ আমি সপোনবোৰৰ প্ৰায় 90% কথাই পাহৰি যাওঁ। প্ৰতিদিনে ছঘণ্টাকৈ টোপনি যোৱা এজন মানুহে দৈনিক গড় হিচাবে যদি চাৰিটা সপোন দেখে, তেন্তে তেওঁ এমাহত মুঠ সপোন দেখিব প্ৰায় 120 টা। একেদৰে বছৰত এই সংখ্যাটো হ'বগৈ 1440 টা। এই গণনাৰ আঁত ধৰি আমি হিচাব কৰি পাম যে 70 বছৰ বয়সলৈ তেওঁ দেখা সপোনৰ সংখ্যা হ'বগৈ প্ৰায় এক লাখ টা ! এতিয়া আপুনি নিজেই হিচাব কৰি উলিয়াব পাৰিব আপুনি এতিয়ালৈকে দেখা সপোনৰ সংখ্যাটো। পিছে, আপুনি ইয়াৰ 90%তকৈও বেছি সপোনেই মনত ৰাখিব পৰা নাই। বৰ আচৰিত কথা নহয়নে বাৰু ? শুভৰাত্ৰি ! ইংৰাজীত কোৱাৰ দৰেই: Sweet Dreams !!!

No comments:

Post a Comment